Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Media, czyli głupiego widać - 104 diagnozy

Jacek Dąbała

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2023
Stron: 145
Dział:
ISBN: 9788381389396
Publikacja elektroniczna: https://books.akademicka.pl/publishing/catalog/book/568
Wydanie drukowane
Wydanie elektroniczne

32,00 28,80

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,80 zł
Pozycja dostępna

 

Jacek Dąbała

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2023

Dział:

Stron: 145

ISBN: 9788381389396

 Warsztat badawczy prof. Jacka Dąbały charakteryzuje erudycja, wnikliwa obserwacja, dialogiczność, syntetyzm. W książce Media, czyli głupiego widać – 104 diagnozy Autor poszerza kategorie opisu złożonego współczesnego świata mediów i dziennikarstwa o specyficzne pojęcie. Już nie fenomeny, paradoksy i racjonalizm, jak w poprzednich pracach, ale pytanie: „Czym jest „głupota” i jakie są jej medialne przejawy?”. Wartość tej książki  streszcza się w encyklopedycznym określeniu: „Mądrym dla memoriału, idiotom dla nauki, politykom dla praktyki, melancholikom dla rozrywki”.

prof. dr hab. Iwona Hofman, medioznawca (UMCS)  

Aforystyczny styl, filozoficzne refleksje, mądrości o głupocie w mediach. Eseistyka najwyższych lotów w pigułce! Czytać, czytać i jeszcze raz czytać!dr

hab. Marek Palczewski, medioznawca, prof. Uniwersytetu SWPS  

To książka przeciwko „machaniu ręką”; przeciwko lekkomyślnemu zbywaniu spraw i mówieniu: „jakoś to będzie” lub „to mnie nie dotyczy”; przeciwko fałszywemu „rozsądkowi”. Otóż głupota, którą śledziAutor, nie tylko „dotyczy”, ale wręcz dotyka nas wszystkich, jest bowiem wszechobecna. Nie ze wszystkimi analizami i wnioskami Autora się zgadzam, ale warto przeczytać tę książkę, która pokazuje, do jakiego stopnia głupota staje się atrybutem władzy, hegemonem przestrzeni publicznej. Jak zaś uczy historia, mariaż władzy z głupotą jest zaczynem spustoszenia.

prof. dr hab. Tadeusz Sławek, literaturoznawca (UŚ)