Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Informacja - dobro publiczne czy prywatne?

red. Adam Czerwinski, red. Anna Jańdziak, red. Marcin Krzesaj

UNIWERSYTET OPOLSKI, 2016
Stron: 222
Dział:
ISBN: 9788373956827
 
 
 

 

Celem monografii jest przedstawienie aktualnych tendencji pozwalających scharakteryzować informację jako dobro, a także jej rosnące znaczenie w gospodarce i społeczeństwie. Wiele podstawowych cech informacji predestynuje ją do kategorii dóbr publicznych. Zarazem jednak tzw. produkty informacyjne mają wszelkie cechy dóbr prywatnych i jako takie występują na rynkach informacji. Wobec tego rodzi się wiele pytań: Jaką naturę ma informacja? Czy powinniśmy ją traktować jako dobro publiczne, czy jako dobro prywatne? Jakie czynniki bądź procesy o tym decydują? W jaki sposób informacja oddziałuje na rynki oraz na rozwój społeczeństw? Czy możliwa jest ocena jakości informacji? Jak zabezpieczyć informacje w Internecie? Pytania te stały się punktem wyjścia monografii, w której zawarto prace przedstawicieli wielu znaczących ośrodków akademickich i innych środowisk.

Praca jest adresowana do ekonomistów, bibliotekarzy, prawników, medioznawców, publicystów oraz wszystkich, którzy interesują się problemami związanymi z obecną rolą i znaczeniem informacji w społeczeństwach.