Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Dramaty kilku pomniejszych osób

Magdalena Drab

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2023
Nasze Dramaty;
Stron: 418
Dział:
ISBN: 9788381389853
Publikacja elektroniczna: https://books.akademicka.pl/publishing/catalog/book/595
Wydanie drukowane
Wydanie elektroniczne

40,01 36,01

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,01 zł
Pozycja dostępna

 

Magdalena Drab

Kraków : Księgarnia Akademicka, 2023

Nasze Dramaty;

Dział:

Stron: 418

ISBN: 9788381389853

 Słabi to napisany z pasją i czułością, rozpięty między ironią a pogłębioną psychologiczną analizą inteligentny dramat o słabości, wynikającej nie z ułomności czy lichoty charakteru, ale z poddania się przygniatającej nijakością codzienności. Sprytnie pomyślane, sugestywnie zarysowane postaci; precyzyjnie, z dbałością o detal skonstruowany świat, wiążący realizm z marzeniem, z banału wynoszący istotne przesłanie; opowieść delikatnie, ale konsekwentnie, bez nadmiaru erudycyjnych popisów prowadząca odbiorcę do indywidualnej refleksji, zamiast – jak to się często dzieje – do internetowej wyszukiwarki, pomagającej dotrzeć do źródeł wykorzystanych przez twórców prac dramaturgicznych cytatów. To zarazem tekst w naturalny sposób otwarty na różnorodność interpretacji, poddany w dużej mierze władzy aktora, dający przestrzeń inscenizatorom bez potrzeby jego wcześniejszej, tak modnej obecnie „dekonstrukcji”.

Dariusz Pawłowski (za: e-teatr.pl)


Do [… ] realnego tła historycznego nawiązała Magdalena Drab w swojej brawurowo skrojonej sztuce Madagaskar, którą nazwała horrorem metafizycznym. Zamiast faktograficznych nawiązań obrała formę groteski, wyolbrzymienia i slapstickowej zabawy – formę ryzykowną, która jednak doskonale się sprawdziła dla osiągnięcia celu, jakim był przegląd lęków, tęsknot i zaniechań wielkich Polaków żydowskiego pochodzenia albo wielkich polskich Żydów, szukających dla siebie miejsca w historii. [Autorka] ze zręcznością prestidigitatorki żongluje formami, bawi się słowami, ani na chwilę nie tracąc z pola widzenia celu tej zabawy.
Tomasz Miłkowski (za: e-teatr.pl)