Wydawnictwo
Kliknij aby przejść do Wydawnictwa

Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu

Marek Jeziński

Wydawnictwo: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2017
Stron: 350
Dział:
ISBN/ISSN: 9788323139560
Wydanie papierowe

38,00 34,20

Pozycja dostępna

 

Autor: Marek Jeziński

Wydawnictwo: Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2017

Dział:

Stron: 350

ISBN/ISSN: 9788323139560

Książka opowiada o uwodzicielskiej sile dźwięków zorganizowanych w muzykę i o tym, że bardzo często człowiek poddaje się takiemu uwodzeniu, zarówno w sytuacjach publicznych, jak i w życiu codziennym, przy wykonywaniu domowych czynności. Istotne jest to, że poszukiwanie doznań estetycznych i emocjonalnych przy obcowaniu z muzyką nie jest motywowane jedynie wynikiem osobistego gustu. Nasze upodobania muzyczne są przedstawione w książce jako wynik oddziaływania mediów, uwarunkowań klasowych i kulturowych oraz kierowania się w wyborach estetycznych ciągłymi naciskami, wywieranymi ze strony autorytetów społecznych oraz środowisk, w których żyjemy.