Wydawnictwo
Kliknij, aby przejść do Wydawnictwa

Kultura pod lupą. Raport z projektu naukowo-badawczego

red. Katarzyna Plebanczyk, red. Joanna Szulborska-Łukaszewicz

ATTYKA S.C. ŁUKASZ GAWEŁ, WOJCIECH SKRZYPIEC, 2015
Stron: 164
Dział:
ISBN: 9788362139828
Wydanie drukowane
 

40,01 36,01

Pozycja dostępna

 

 

Oddajemy w Państwa ręce książkę będącą efektem projektu naukowo- badawczego, którego podstawowym założeniem była chęć zaspokojenia ciekawości i lepszego zrozumienia funkcjonowania instytucji kultury oraz potrzeb jej odbiorców (…).
(…) brak monitorowania uczestnictwa w kulturze i opinii odbiorców na temat funkcjonowania instytucji kultury powoduje, że decyzje są podejmowane przez zarządzających instytucjami w oparciu o ogólną znajomość problemu, a nie faktycznie zidentyfikowane potrzeby. Potwierdzają to doświadczenia samych instytucji i ich coraz częstsze próby realizowania badań wśród własnej publiczności, choć na ogół na potrzeby działań marketingowych i bez rozpoznania faktycznych potrzeb. Badacze wyszli z założenia, że dialog między menedżerami kultury i ich konkretnymi odbiorcami, polegający na stałym monitorowaniu potrzeb, prowadzi do usprawniania zarządzania oraz wzrostu poziomu satysfakcji obu stron, zarówno nadawców kultury (instytucji, organizacji), jak i jej odbiorców. Celem podjętego działania stało się więc przyczynienie się do wypracowywania nawyku prowadzenia dialogu instytucji z odbiorcami oferty – zmierzającego w stronę stałego monitorowania potrzeb odbiorców kultury. To monitorowanie jednak powinno odbywać się na znacznie szerszą skalę, niż na poziomie konkretnej instytucji. Wydaje się, że i organy administracji publicznej zaczynają dostrzegać taką potrzebę (…).
Ze Wstępu