Głos - język - komunikacja 3
red. Agnieszka Myszka, red. Ewa Oronowicz-Kida
Stron: 232
Dział: językoznawstwo
ISBN: 9788379963591
|
|
---|---|
SPIS TREŚCI
Od redakcji
CZĘŚĆ I
ROZPRAWY
Ewa Oronowicz-Kida, Unifikacja kulturowa w języku mieszkańców wsi południowo-wschodniej Rzeszowszczyzny (na przykładzie nazw własnych)
Ewa Kazanecka, Diagnostyka i postępowanie w zaburzeniach głosu
Agnieszka Płusajska-Otto, Świadomość ciała i emocji w posługiwaniu się głosem
Aneta Domagała, „Księga życia” sposobem stymulowania osób starszych z otępieniem – w wymiarze poznawczym, emocjonalnym i w sferze zachowań
Wanda Kostecka, Anna Kostecka, Logopedyczno-psychologiczne podejście do kompleksowej rehabilitacji osób z chorobą Parkinsona
Katarzyna Ita Bieńkowska, Joanna Kuśmierczyk-Kubiak, Agnieszka Woźniak, Wpływ niedosłuchu na możliwość porozumiewania się w wieku senioralnym – propozycja modelu terapii
CZĘŚĆ II
STUDIA PRZYPADKÓW LOGOPEDYCZNYCH
Aneta Lew-Koralewicz, Terapia neurologopedyczna dziecka z zespołem Lennoxa-Gastauta – studium przypadku
Bernadeta Żelazko, Izabela Marczykowska, Dyzartryczne zaburzenia mowy u pacjentki z chorobą Parkinsona
Dorota Kopeć, Wanda Kostecka, Diagnoza i program terapii logopedycznej osoby dorosłej jąkającej się w ujęciu interdyscyplinarnym
Anna Kostecka, Diagnoza i terapia logopedyczna osoby dorosłej z postlingwalnym ubyt-kiem słuchu
CZĘŚĆ III
GLOTTODYDAKTYKA
Agnieszka Gerula, Monika Ochałek, Edyta Żuczek, Na dobry początek – scenariusz zajęć do nauki języka polskiego jako obcego dla poziomu A1
Magdalena Drzał, Małgorzata Kazanowska, Paulina Paluch, Izabela Kopała, Co to jest? Jakie to jest? Ile tego jest? Scenariusz zajęć języka polskiego dla obcokrajowców dla poziomu A1
Dobrawa Kulka, Cześć, Marysiu! Powiedz mi: jaka jesteś? Scenariusz lekcji języka pol-skiego jako obcego – poziom A1
Barbara Januszkiewicz, Legenda a historia. Dlaczego Polacy nie lubią Konrada Mazo-wieckiego? Scenariusze lekcji historii Polski dla obcokrajowców
CZĘŚĆ IV
VARIA
Ewa Żytka-Rydosz, Zintegrowana skala rozwoju jako narzędzie służące do przesiewowych badań słuchu u dzieci zdrowych w wieku od 12. do 24. miesiąca życia
Małgorzata Zaborniak-Sobczak, Katarzyna Ita Bieńkowska, Izabela Marczykowska, Sprawozdanie z obrad V Rzeszowskiej Sesji Logopedycznej „Funkcjonowanie społecz-ne dzieci z problemami komunikacyjnymi”, Rzeszów, 9–10 kwietnia 2016 roku
Noty o autorach
red. Agnieszka Myszka, red. Ewa Oronowicz-Kida
UNIWERSYTET RZESZOWSKI, 2016
Dział: językoznawstwo
Stron: 232
ISBN: 9788379963591